Memaparkan catatan dengan label percutian. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label percutian. Papar semua catatan

Jumaat, 5 Mac 2010

trip pangkor part 2

degfrtkiu


k kali ni sambungan tuk part 1 kemarin...
k aku nak bg detail sikit...trip ni amat ekonomi....
kenape aku kate ekonomi..hahahaha
sebab memng tak pakai duit banyak pon...
betol...k aku bg sebaraikan perbelanjaan aku kat sane...
bayar kat organiser rm60, tu termasuk penginapan , pastu ade makan malam sekali ngan bbq , tiket feri gak...
dan yang macam2 lagi...
sebelum gerak pergi tu aku g giant ngan meri beli makanan ringan...nasihat*** jangan tamak..
aku belanja kan lebih kurang rm15 tuk makanan ringan..beli roti, baked bean, tuna mayonise, jajan..meggi itik..huhuhuhu memng banyak sampaikan bawak balik kota damansara semula...menyusahkan..tu yg aku kate td jgn tamak....
pastu aku makan tengah hari kat sane dalam rm10 kot..termasuk aku bedal ice cream..hehehehe
tuk permainan plak...kayak rm7.50 tuk 2 jam...
snookerling rm15 unlimited time....
suvenior?
aku beli baju 2 helai..baju pangkor la...rm1o jer..murah kan...
pastu beli makan laut sikit dalam rm15...
hahahahahaha ni la yg dikatakan percutian yg menjimatkan.....
ok...ade dua pilihan yg diesediakan pihak penganjur yg diketuai oleh adli...nk tidur kt bilik ker khemah..
aku pilih khemah....
atas sebab:
ape barang tidur kat bilik....klo gitu korang bleh balik rumah jer..hahahaha
takde la kau memng lg rase percutian klo tidur dlm khemah....
pastu khemah ni kat tepi pantai..bleh rase angin laut...
lagi plak bilik jauh sikit.,...
tak silap aku tuk duduk kat khemah klo korang datang sendiri...rm8 kot...
kat d'rimba camp
khemah disediakan oleh pihak resort la...

samapai dalam kul 10 kot...waktu check in kul2..hahahaha sape suh nak stay bilik...
khemah dah bleh bukak dah...hahahahaha
kk..sampai2 je...terus la menyerbu laut....
ade yg maen bola sepak pantai, bola tampar, rugbi yg ke laut terus pon ade...
 
opsss lupe nak senaraikan..ade gak yg main sukan indoor kat tepi laut..hahahaha
poker face dieorng ni..hahahahaha
tp ade ape yg dipertaruhkan ok...
ok lepas penat main macam2...waktu tengah hari...makan...
tak mahal pon sane..tak macam tempat tumpuan pelancong lain...semua nak mahal..tp kat sini ok..
aku penat bermain so aku pilih makan nasi paprik..nasi aku makan 2 pinggan k..ngan air limau ais..air kegemaran gue....sume sekali rm 8 kot...
 
ok ade gambar yg aku remove kat sini..gambar tu tunjuk mase kiteorng bersantai kat pantai...
tp ade org mintak aku buang...sebab maku katenye..ok pesanan..ni blog aliapeng..bukan blog korang...
n gambar dr blog ni adelah dari kamera aku...lain kali kalo rase taknak diambil gambar....sila sembunyikan 
diri anda ok...undang2 street photography simple jer...photographer boleh tangkap ape sahaja di tempat awam....bukan tempat persendirian...klo anda berada ti tempat awan...so pepaham la....
ni bukan kali pertama aku diminta buang gambar dr blog..tp kali ke2...oleh org yg same....
ok..aku paham..insyallah lepas ni aku akan pilih gambar yg tk mengandungi gambar ko..tk kira la waktu smart or waktu kurang smart....
petang plak...ade sukan yg menawarkan hadiah..hahahaha yg menang ke kalah ker...sume dapat hamper yg bebesar..time kasih penganjur..hahahahaha
selain xtvt yg penganjur sediakan...kiteorng maen kayak....2 jam rm15 tuk 2 orng...
mase ni aku ade cerita best nak share..tapi tunggu la part3 plak....
kkk....tunggu part part yg seterusnya k...

Rabu, 3 Mac 2010

pangkor trip part 1

alhadulillah selesai sudah semua perancangan nk g pangkor...
ucapan tahniah dan terima kasih kepada mpenganjur..terutamanya adli...
k biar aku cerita sikit kepada yang memng tak tahu cerita ni..
minggu lepas aku ngan 69 org lagi kawan2 metc pergi ke pulau pangkor..kire ni percutian kami terakhir
sebelum keluar dari METC ni...
perjalanan bermula jumaat malam sabtu..
ni la orng kuat program ni....yang paling rendah tu...adli name diberi...

bergambar sebelum berlepas...sebelum tu ade penerangan perjalanan program oleh adli...dan bacaan doa 
oleh ustaz...

 
ade 2 bijik bus..aku naik bus ke2..duduk sebelah meri...
bas satu lagi dieorng siap berkaraoke lagi..happening giler...

 
ok gerak dari kota damansara kul 12.40 am
sampai kat kedai mamak ni dalam kul5 kot...bersarapan dulu...tp aku tak makan pon...
aku nk makan kedai mamak ni kne tgk tahap kebersihan die dulu...
dah pernah ade sejarah kat melaka dulu...
just minum je kat kedai ni...bebudak lain membedal ar ape lagi...

 
k mase ni dah sampai kat jeti lumut...samapai seawal 6 pagi..tu pon org dah beratur panjang..
kebetulan ade sambutan thaipusam kat pangkor...jadinye ramai la kaum india...
kiteorng tak perlu sibuk2 beratur beli tiket feri sebab adli dah uruskan....
jadi kiteorng pergi menapak g masjid berhampiran tunaikan subuh dulu....

 
hahahahaha last2 dapat gak naik feri.....
k gambar bebawah ni sume gambar atas feri k...
sebijik feri mase nk p langkawi..ingat dulu trip g pangkor bersama ahli keluarge...
kali ni pergi ngan kawan1 plak..aura die ade beza sikit....
 
sampai..hahahaha 
vanakam pangkor...
ok aku nk citer tentang proses kat sane plak...mane tahu bleh jd guide korang kolo g sane plak...
pengangkutan kat sane jgn risau...taxi @ van memng dah tersedia...
kiteorng naik 10 org satu van bayaran die rm20...
die hantar sampai kat tempat penginapan kami... D'Rimba camp..
klo nak sewa motor pon bleh...rm30 sehari..bleh jalan puas2 sekitar pulau..