Sabtu, 21 November 2009

derma darah

semalam 21.11.09 aku derma darah lg kali yg ketiga...
kat metc je pon...dah ade xtvt tu kat situ aku pon ikut serta je la kan..
bukan rugi pon derma darah...
tak effects ape2 pon...
ok jer dah 4 kali derma...
so kpd sesape yg blum pernah menderma..
jgn takut dek kerana jarum yg bapak besar tu...
kamu telah dimomokkan sahaja...
tak sesakit mane pon..
so lepas ni klo ade peleuang menderma bleh la beranikan diri kamu k...
ramai lg org yg memerlukan darah kamu...
bukan ke memberi lebey baik dari menerima?

jenis darah aku O
so aku ni penderma universal...
tp time aku sakit nnt aku just bleh terima darah jenis o jer...
tkpe la..skang aku derma tuk org2 lain...mane tahu nnt aku plak perlukan darah...
dlu mak aku pernah kekurangan darah...
mungkin sebab kuat sgt bekerja...
tu yg aku rase aku perlu dermakan darah aku ni pd yg memerlukan..


nak bace laporan lengkap lg tentang derma darah ni korang p ar blog acan...die citer detail lg...


tgk pistol ni...mane ade muka sakit...happy lg ade...
lepas derma ade makan...
hahahaha..

aku nk citer sikit...
sebenarnye semalam aku ade kelas sampai kul1 ngan cik misni
module 7 maintenance practices
tp mase break kul 10 tu aku lari p tempat derma darah...
mase dah masuk kelas tu aku ckap yg aku dah daftar dan tgh tggu turn nk cucuk...
aku sorang je lepas
yg lain kne masuk kelas...
hahaha
sebab ape aku takde mood nk blaja hari tu???
korang tgk la gambar kat bwh ni...
dan korang nilai la sendiri....




dieorng ni tidor jer...dah aku pon mengantuk...
padahal subjek best kot...

15 ulasan:

AcanCapik berkata...

subjek best? hahaha... ko pun cam lelap2 je. hehe... hari sabtu kut, xde mood nak blaja. yg penting, meri lari. apa yg dia takut pun aku x tau...

Nudinsenin berkata...

hahhaha...patot ler sir misni turun g hambat dak2 kelas dier...xnak masuk kelas rupanyer...

ali berkata...

subjek best la acan...
aku lelap sebab org depan2 aku lelap....nk buat mcmaner lg...hahaha
tu yg aku lari g derma darah tu..

din...tu ar pasal...mase cik misni trun tu aku dah tgh baring nk derma...hahahhaha

AcanCapik berkata...

haha... tu la kan, rasa tepu je klas tu. nasib cik misni x nmpak ko time tu. hahaha...

ali berkata...

aku dah die misti tak perasan jer...sorang je kot hilang....

Puan Minmaya berkata...

semangat n teruskan niat murni itu..hahaa

nur 'adli azhari berkata...

bgus apeng ni....tyme org tido..dia x tdo...hehe

syndrynelf berkata...

kalo xlayak nk menderma cmne nk derma huhuhu.. xckup berat n ketinggian la plak hehe

Tanpa Nama berkata...

im type A

iluvcolours berkata...

bagus btol la...ak ni x cukup berat badan..
confirm kene reject awl2...

ali berkata...

sekarang ni aku tgk ramai org kat malaysia ni same ade kurang berat badan @ lebey berat badan..
nnt la aku buat post tuk kesihatan plak...

Rowena Zainuddin berkata...

huhuuu..
tkutnyer derma drh...
xprnah lgi..
tkut laa..
xskit ke??

ali berkata...

rowena...confirm tak sakit...ni jujur sye bgtau yg derma darah tu memng tdk menyakitkan...cume jarum je yg nmpk besar...tp tak sakit pon.....cube kamu tnye sesape lg yg pernah menderma...

wan2911 berkata...

jangan derma banyak sangat..nnti makin ringan...ngeh3 :p

Rowena Chasez berkata...

huhuuu..
tkutnyer derma drh...
xprnah lgi..
tkut laa..
xskit ke??