Isnin, 29 Mac 2010

sambil menyelam meminum air

akhirnya dapat gak buat post tentang xtvt aku 2 minggu lalu....
pada tarikh 20/21 march 2010 aku buat pertama kalinya jadi official photography untuk sesuatu majlis
1st time...gementar tu memng la gementar sesangat..ade cerita disebalik cerita ni...sebenarnya job ni wak yg punya...tp disebabkan hal2 tertentu..aku pergi sesorang...aku just menggantikan e-one photogerpher yg sepatutnya tetapi die ade urusan kat pulau sibu.....
k majlis bertempat kat PERSADA johor bahru....
1st time datang persada tu...walaupon aku orang johor dan persada tu dah dekat 5 tahun dibina...
ye la klo dah takde urusan..nak p sane buat ape plak...
tempat penginapan plak kat pan pacific jb....


k aku gerak sabtu pagi..naik kete sekali ngan penceramah ni..gambar kat atas tu..
ape yg aku bayang kan memula sebelum jumpa penceramah tu...
aku igt die seorng yg tua, tak sempoi, boring, bukan pendengar yg baik...
tapi die ni sebaliknya..nama die azzam..berwawasan beb....
aku suke giler berborak ngan die sepanjang jalan..bnyak gak idea aku dapat dari die ni...

 
kursus ni sebenarnya tuk kakitangan TM..
ye la kan dah ade pesaing..so mereka perlu meningkatkan daya saing dieorng gak..
yg untung sape????
kita la pengguna perkhidmatan dieorng.....
aku balik je terus tukar pakage...dari 384mb kepada 512mb..just tambah 5 ringgit je beb
banyak lagi tawaran hebat..so pengguna stremyx pergi la TM point terdekat tuk mendapatkan maklumat.

k skang kite masuk part ape yg di maksudkan oleh tajuk kat atas tu...
walaupon aku sibuk snap gambar dieorng ni..aku dengar gak ape yg azzam cakap kat depan..sebab aku pon bnyak lagi nak kne perbaiki...skill2 baru aku belajar....n ade satu ayat yg aku igt sampai skang..azzam bgtau aku dalam kete..." no one to old to be in your contac"
ngan " your income will be equal with your top 5 friend;s income"
selama ni aku memng kurang kawan ngan org yg tidak sebaya...so aku kne tambah contact la lepas ni...

 k
menariknya kursus ni...dihadiri oleh semua pekerja TM point kawansan jb...tak kira boss @ staff biasa...
dieorng ni sempoi...semua xtvt buat ngan bersungguh...jarang dapat jumpa org dewasa yg selambar mcm dieorng ni....hubungan mereka pon aku tgk agak rapat...so pas ni prestasi TM point pelangi mesti meningkat....
.
k tamat..aku saje mls nak cerita bebanyak..aku tahu..takde sape bace tulisan aku sesebelum ni...so aku pon memang malas nk tulis..hehehe gambar2 kat atas aku harap dapat menceritakan ape yg kami buat kat sane k..
bye

sampai jumpa lagi nnt kat post akan dtg..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mereka nmpk gembira~~ :)
ur 1st official job ea?
congratulation,ali

ali berkata...

my 1st official job..yup
hahahahaha
masih belajar..so bnyak lagi kne timba pengalaman...

tanpa nama ni sape ek...

tae-har berkata...

aku bc je weh..
btl2 ke pegang api 2..??

ali berkata...

sure ar teha...ko tahu kan gambar aku mane ade edit2 ni..klo edit pon just white balance....cut n paste tu bukan kerja aku..dieorng memng cabar diri tu...

e-one berkata...

Xpa.1st try
rajin2 explore gambar org lain ya...
improve lagi, ada rezki aku panggil ko lagi...

neway thanks cover aku aritu..
ada masa kita lepak.

ali berkata...

jom lepak..
hahahaha banyak lagi nak blaja dr ko ni...
hehehehe
thanks bg aku peluang