Selasa, 27 Oktober 2009

sudahkah anda berdaftar sebagai pemilih?


minngu lepas aku daftar dah sebagai pemilih...umur tak sampai lg 21 thn...lg due mnggu je kot...tu yg akak tu bg aku daftar...nnt dah sampai birthday aku die daftarkan ar...so under K.I.V ar aku ni...hahahaha...aku pasti ramai drpda kwn2 aku yg dah sampai umur 21 thun...so korng tak rase nak mendaftar ker...kot2 la adun tempat korng kene pecat ker..umur die kne cabut ker...hahaha so mendaftar la segera...

ingatlah!!!
pilihanraya boleh berlaku bila bila masa

daftarlah sekarang
anda penentu masa depan negara

syarat2 mendaftar
  • warganegara malaysia
  • berumur 21thun keatas
  • bermastautin di mana2 bahagian pilihanraya
  • tdk hilang kelayakan memilih sebagaimana diperuntukkan di dalam undang2.
di mana boleh mendaftar
  1. ibu pejabat SPR
  2. pejabat2 pilihanraya negeri
  3. pejabat pos berkomputer
pusat2 pendaftaran bergerak
  1. unit bergerak pejabat2 pilihanraya negeri
  2. wakil2 jabatan kerajaan yg tertentu
  3. wakil2 parti politik
hahaha aku daftar kat mydin usj...dieorng ade open table tuk mendaftar...
klo nk tahu bnyak lg korng p ar link ni..bace sendiri...
http://www.spr.gov.my/





4 ulasan:

AcanCapik berkata...

semart!

Piratz berkata...

Gile semangat daftar.. pilihanraya lepas pun aku tak undi

ali berkata...

hahahha tak tahu la..tetibe je aku teruja mendaftar..padahal bn meng besar tanpe saingan pon kat tempat aku...hahhahaha

Sharinginfoz berkata...

dah daftar dan dah mengundi, tunaikan tanggungjawap anda....