Isnin, 19 Oktober 2009

johor trip

last week aku ngan beberape makhluk metc g trip ke johor..
tujuan utame semestinyer menghadiri kenduri kahwin abg minhat.

17.10.09
4.00 am : sedar dr tidor..."eh awal lg ni" aku kate dlm hati.
tau2 tertidor semuler...
6.15 am : haaa...lambat...aku pon mesg wan shah...sie kate die pon tak tahu...so aku pesan kat
die suh kejut odeng..aku cll anoi suh die trun lg 15mnt...hahahaha...
7.00 am : lepas siap2 aku ngan kromi pg rumah odeng..hahaha wan ngan anoi dah ade...
cume odeng ngan mndi lg...



7.30 am : haha kami bersedia nk bertolak ke tenggaroh2, kota tinggi, johor



7.30 am : pit ngaa berjogging...so kami suh ar die tanggkap gambar...hehehe...thanks pit...
kami ikut highway ngan perlahanyer...nk jimat minyak...naik kete hoda accord
abg odeng...so kne ar pepandai berjimat...kang kering plak poket nk isi minyak.




1.00 pm : sesampai je kami disambut oleh...dueorg ni...igtkan pengantin...
rupenyer adik pengantin jer...insyallah nnt korg plak ker...ape salahnyer kan?
kami sampai dekat kul 1 gak ar...ade ke kami yg dr kl ni masih bleh dtg awal
dr johnas pnye group yg dr mlm sebelumnyer sampai tenggaroh...
huh tak patut...dieorng rupenye g tanjung leman...hahaha...seronok gak...
1.30 pm : makan...hahahaha



1.30 pm : bergambar sesikit...am yg amek gambar..aku sibuk sgt mkn...



1.30 pm : dan...mereka pon sampai...hahaha takde karpet merah plak...artis kot...
hehehehe tp paparazi am tetap dpt tgkp gambar mereka mcm ala2
kat karpet merah...hahahaha



pistol + wan shah



baju mereka?



kami, mak ayah mnhat ....hahaha ramai kan...



2.00 pm : kami teruskan perjalanan g tenggaroh 5 plak...rumah wan shah...



2.15 pm : sampai jer terus terbongkang memasing..penat kot...



5.00 pm : wan dan jiranyer...main nyorok2 kot...





yg lain dah gerak ke tenggaroh 1, so tggal la kami...sempat gak bergambar ngan pakcik shah..

6.15 pm : kami blah dr rumah wan selepas membedal bnyak makanan..
termasuk rojak petis...hahaha yg lain tak dpt...sape suruh balik awal...



7.00 pm : kami sampai kat rumah pistol...makan...hahaha ape ek kami mkn hari tu...
tak silap mee kari kot...sedap beb....keluarge die memng sempoi...
huhu rase mcm kat rumah sendiri plak.
7.45 pm : bergambar didepan en. Tarni properties..dan kami pon bergerak ke rumah speyos...



8.00 pm : sementare tggu mereka bersiap...kami pon bergambar ar ape lg...
8.30 pm : sampai rumah akhbar yg tak berape nk jauh...selang 4,5 bijik rumah je kot dr
rumah speyos....patut ar mereka rapat semacam jer...



8.35 pm : makn kat rumah akhbar...hahaha nasi ayam...memng sedap...
kenyang tak terkata...
9.oo pm : gerak ke rumah tot...kat semenchu...felda tercantik sekali...hahaha
makan lg..kali ni mkn mee tomyam plak...mak tot pon sempoi gak...
siap bleh kantoikan akhbar dating lg...hahaha





10.30 pm : bertolak ke adela...ade kes sesat gak mase ni..nk tahu tnye akbar...
kerna die yg sesat...bukan aku...aku mls nk cerita...hahaha
10.50 pm : sampai rumah odeng...makan lg...ha sebelum sempat mk die
kuarkan mkanan aku, am, kromi ngan tot dah membedak kuih
raye kat depan dlu dah...hahaha padahal perut kenyang lg...
sekali sekale je kan...ok ar tu...kasi besar sikit perut ni...
mlm tu meng aku dah tak larat nk tgkap gambar...bukan ape..
bnyak sgt makanan nk kene habis kan...klo tk nnt kecik hati tuan rumah...



ahad 18.10.09
7.00 am : tgk la hasilnyer...melendut kerusi rumah odeng...tu pon masi makan lg...



aku bg zoom sikit..tgk lendutannyer...



10.30 am : bertolak ke tg.balau....masih cantik lg...cume sampah sarap je dah semakin bnyak..


gambar didepan rumah odeng



11.00 am : sampai tg balau...







1.00 pm : p singgah teluk sengat membeli barang motor..bnyak gak kami bli...
aku sorang jer dah habis kat seratus lebey..
bli helmet, sarung motor ngan kit motor...



dieorng yg lain ni sibuk la mengambil gambar kat depan kedai ameng motor tu...kedai berdepan ngan laut kot...











2.00 pm : sampai gak rumah aku..felda bukit aping timur...
sampai je aku tgk mak aku dah sediekan makanan...
akak aku bantu ngan adik aku..tp tak sempat jumpe die...
die balik 5mnt sebelum aku sampai rumah..
ape pon tahniah tuk akak aku...hahaha tak lame lg rumah aku plak...
heheheaku bru dpt tahu dr mak aku jer berita tentang akak aku ni...
so korng kne tggu ar klo nk tahu lg lnjut...









5.00 pm : dieorng ni blah awal..nk p johor katenyer...
so kami bergambar ar ngan mak ayah aku sekali...



6.45 pm : bergambar sebelum bertolak balik...siap ade cik minah jiran aku lg...ngan 3 org cucunyer...abg along..angah n adik...

7.15 pm : langit tak semestinyer cerah...mendung pon kengkadang menyamankan...
mase nk isi angin kat petronas kota, tayar keter mengeluarkan
bunyi yg amat menakuktkan...bunyi angin kuar...kami p la bengkel...



8.00 pm : nasib ade bengkel bukak memalam ni ...kat depan econsave...
rupe2nyer tayar pecah...tukar tayar ar nmpaknyer..
tayar bru hargenye dekat rm350..tayar 2nd hargenye rm 1oo..
so kami pilih 2nd...pistol plak muntah2 mase tu..perut tak sedap kot...
mane taknyer mkan bukan main pelbagai lg...







keadaan tayar yg memng sebelum ni ade bekas tampal pon.



mase kat petronas.



10.30 pm : dah setel sumer kami pon teruskan perjalanan...pastu sggah kat r&r pagoh...





2.00 am : samapai d " rimba ngan selamatnyer...alhamdulillah...

2 ulasan:

AcanCapik berkata...

mudah dan berkesan... sempoi...

suzaini berkata...

luas bjalan byk makan2,
kaki letih tp perut suka ati...=)